reklama

"Radšej trikrát vyhorieť ako sa raz sťahovať..."

...preblesklo mi mysľou, keď som v pondelok popoludní skončila štyridsaťpäť minútový telefonát s anglickým prevádzkovateľom Internetu, pevnej linky a televízneho signálu SKY...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Volala som kvôli úplne jednoduchej veci a to, že sa piateho novembra sťahujem zo súčasného bytu do iného a že chcem pokračovať v zmluve s nimi, akurát potrebujem, aby mi teda tieto ich služby niekto v uvedený deň prišiel nainštalovať na novú adresu. Slečna bola zjavne v nejakom „call centre“ na Filipínach, keďže mala silný prízvuk a vyslovovala číslovku „fifth“ ako „pif“ a mne naozaj pripadalo, že si zo mňa strieľa. Po úvodnej desaťminútovke bezpečnostných otázok – len si skúste predstaviť anglické hláskovanie mena matky za slobodna, čo je v mojom prípade N-e-u-b-e-l-e-r-o-v-a, čo dotyčná babenka nedávala vôbec – sme sa prepracovali k hlavnému dôvodu môjho telefonátu, kde som sa jej snažila vnútiť novú adresu, dúfajúc, že ju to uspokojí. Chyba lávky...slečna pokračovala nezmyselnými otázkami typu, že aké kanály najčastejšie pozerám na SKY a či nechcem nejaké nové, na čo najčastejšie používam Internet a prečo ho vlastne potrebujem. Keď ma oslovila otázkou, že či nechcem zmeniť mesačnú platbu za pevnú linku na vyššiu, keďže podľa mojich účtov vidí, že som z nej za posledných pár mesiacov telefonovala celkom dosť, vošlo do mňa sto čertov a ľadovým hlasom som jej oznámila, že mi pred dvomi mesiacmi zomrel manžel a práve siahodlhé telefonáty s rôznymi inštitúciami, naťahujúcimi hovory podobne stupídnymi otázkami ako ona, mi zjavne navýšilo účty...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte kým to stihla predýchať, tak som jej povedala, že sa celkom ponáhľam a že som teda nepredpokladala, že takáto banalita bude tak dlho trvať a že som na dráte s ňou už pol hodiny a naozaj by som rada prešla k veci. Následne som si vypočula prednášku o tom, že ten balíček služieb, ktorý mam teraz, už v ponuke nie je, ale môžu mi ponúknuť nový, drahší len o pár libier a takisto, že sa môže stať, že na novom ubytovaní ( takisto apartmánový dom s niekoľkými bytmi - len o pár ulíc ďalej) môže byť problém so satelitom, ale to sa dá zistiť až keď na miesto dorazí „ inžinier“ ( v Anglicku sú všetci elektrikári alebo iný technický personál „inžinieri“) a skontroluje to. Na moju naivnú otázku, že čo teda mám preto urobiť ja, aby sa nestalo, že dotyčný inžinier príde a povie mi, že mi nemôže zapojiť Internet alebo telku, lebo to niečo na streche nie je dobré, odpovedala, že prakticky nič, lebo to sa uvidí až potom. Rezignovala som s tým, či by bolo teda možné, aby sme sa konečne dohodli, že kedy dotyčný inžinier príde, kedy som bola odpálkovaná, že musím vydržať, kým sa spojí s iným oddelením, kde majú k dispozícii kalendár...zdržala som sa štipľavej poznámky, že kalendár by mohla mať snáď aj ona, a čakala som na linke, počúvajúc relaxačnú hudbu so šumením morského príboja. Za pár minút mi slečna oznámila, že najbližší voľný termín má inžinier desiateho novembra od ôsmej ráno do piatej popoludní. Na moju – opäť velice naivnú otázku – že či nemôžem dostať nejaké presnejšie časové obmedzenie, napríklad od tretej do piatej alebo aspoň smsku, že kedy asi dotyčný príde, mi oznámila, že nie, že on mi zavolá, keď bude na ceste – čo prakticky znamená, že tak či tak budem musieť byť doma v pohotovosti od tej ôsmej do tej piatej, keďže môže zavolať aj spoza rohu, že je za päť minút u mňa. Pozrela som sa do kalendára - ktorý som ja pre zmenu po ruke mala - a zistila som, že je to nedeľa a tak som sa spýtala, že či dotyčný nemôže prísť napríklad v pondelok, načo mi babenka sladkým hlasom oznámila, že najbližší voľný pondelok má inžinier až dvadsiateho piateho novembra, načo som opäť rezignovala a povedala, že teda nech príde v tú nedeľu. Na to ma ešte stihla nežne upozorniť, že dotyčný inžinier príde iba kvôli telke, že Internet ( o ktorý mi hlavne išlo) si môžem zapojiť aj sama, akurát musí byť medzi jeho odpojením a znovu pripojením dvadsaťštyrihodinová pauza, čo som taktiež nechápala, ale bola som už tak vyčerpaná, že som jej nevládala oponovať ani sa na nič vypytovať a len zdôraznila, že teda sa sťahujem v pondelok, 4.novembra a že teda dúfam, že Internet mi opäť zapoja v utorok, 5.novembra, a zložila som...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Včera ráno som sa zobudila a ako obyčajne pri rannej káve som sa chystala pozrieť si správy a maily na mobile. Ale som si nepozrela...posledné pripojenie sa udialo o polnoci a odvtedy Internet nešiel...Samozrejme, nefungoval ani tablet, ani počítač, na ktorom mi ukázalo, že je chyba v pripojení na Internet... A aj bola -zelené svetielko na SKY routery nesvietilo...Mňa pre zmenu ale okamžite osvietilo, že dotyčná babenka zjavne poplietla dátum a odpojili ma už dnes...Našťastie, nejaký „inžinier“ na technickom oddelení reagoval oveľa promptnejšie a tak som znovu „on – line“ a duševne sa pripravujem na prehlasovanie elektriny a adresy...

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu