reklama

Kde domov múj?

Tento týždeň som po pol roku svojho pobytu v Londýne konečne vybalila svoju zbierku náušníc. Prinútilo ma to zamyslieť sa nad tým, či sa tu už cítim skutočne ako doma. Odpovedala som si, že nie, že necítim...ale „Kde domov múj?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Áno, isté obdobie bolo mojím domovom Československo a slová teraz už len českej štátnej hymny mám stále v ušiach – počúvala som ju šesť rokov na všetkých akciách, organizovaných Českou ambasádou v Rijáde. Aj keď ma osud zavial posledné desaťročie naozaj kade-tade, stále som považovala Slovensko za svoj domov - mám slovenský pas, slovenské občianstvo, trvalý pobyt na Slovensku a platím tam dane z mojich kníh, ktoré píšem v slovenčine. Keď sa ma niekto v zahraničí opýtal odkiaľ som, vždy som odpovedala, že „from Slovakia“ - aj keď v takej Saudi väčšinou nemali ani tušenia, kde to je...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pár týždňov dozadu som sa dočítala o tom, že my Slováci, dočasne žijúci v zahraničí, sa nemôžeme zúčastniť volieb prezidenta Slovenskej republiky. Ako uvádza iniciatíva „Srdcom doma“, tento fakt sa týka zhruba 10 percent Slovákov, roztrúsených po svete...väčšina z nás tu pracuje, študuje alebo nasleduje svojich životných partnerov ako v mojom prípade. Ako hlavný dôvod tejto skutočnosti – parlamentných volieb sa môžeme zúčastniť aj zo zahraničia – je uvedený fakt, že medzi obidvomi kolami prezidentských volieb sú iba dva týždne a že by sa nestihli zrátať hlasy. Osobne mi to v dnešnej elektronickej dobe, kedy dokážete platiť alebo poslať čokoľvek online jedným kliknutím vášho smartfónu, pripadá naozaj trochu pritiahnuté za vlasy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu v Anglicku žije nás Slovákov celkom dosť - dokonca asi najviac zo všetkých ostatných krajín. Slovenská komunita je tu mimoriadne životaschopná...na Vianoce mi piekla koláče Slovenka, na letisko ma vozí Slovák, pomáhať udržiavať našu domácnosť v čistote mi takisto chodí Slovenka a v chladničke mám korbáčiky a klobásku zo slovenského obchodu v Londýne...Všetci Slováci, ktorých tu poznám, sú šikovní, pracovití, ovládajú Angličtinu na slušnej úrovni a vďaka pobytu tu aj niečo precestovali a majú prehľad o tom, čo sa vo svete deje - zjavne by mali aj jasno v tom, koho voliť a prečo...

Niektorí z nich rozmýšľajú, že pôjdu tento víkend domov na Slovensko, aby mohli voliť - letenky ešte stále sú...Ja nemôžem, manželov zdravotný stav mi nedovolí opustiť Anglicko. Ale aj tak neviem, či by som išla...cítim sa svojím spôsobom ako nechcené, odvrhnuté dieťa. Viem, že som v poslednej dobe precitlivená a vnímam mnohé veci inak ako predtým – hlavne, keď od rána do večera sa tu točí dookola o Brexite a o tom, čo sa bude diať s nami, občanmi Európskej Únie, potom. Nie, nemyslím si, že sa Anglicko niekedy stane mojím domovom. Ale bude po týchto prezidentských voľbách mojím domovom Slovensko? Budem sa tam chcieť vrátiť a žiť? Bude to nakoniec predsa „domov múj?“ 

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 869x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu