reklama

Ako Sonička k paplónom a vankúšom prišla...

Niekedy v júli po príchode do Anglicka som uverejnila blog, v ktorom som opisovala svoje zážitky z anglického hotela, kde skoro nič nefungovalo...teraz už viem, že je to tu viac menej pravidlo - nie výnimka...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nejaké problémy sme tu zažívali v podstate každý deň a nielen so službami...bolo nad slnko jasnejšie, že predBrexitové Anglicko je v čoraz väčšom svrabe a evidentne trpí nedostatkom ľudí a peňazí. Jediné, čoho tu bolo vždy nadostač, bolo ospravedlnenie...pomaly som začala byť alergická na frázu „I do apologize“ – „Naozaj sa ospravedlňujem...“ ktorú som počula takmer každý deň...

Minulú stredu sme sa po dlhom boji konečne nasťahovali do nového bytu, ktorý sme si prenajali na rok...keďže obidvaja s manželom momentálne nepracujeme, nebývali sme dlho na našej trvalej adrese a v podstate nám nikto nemohol dať požadované referencie, tak sme museli sme zaplatiť šesťmesačné nájomné, aby nás agentúra vôbec akceptovala. Ľahší o 18.000 libier sme sa tešili, že sme našli, čo sme hľadali – tí, čo boli v Anglicku, vedia, že nájsť v Londýne byt bez schodov je priam Syzifovská práca...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte keď sme boli byt obzerať tak nám bolo povedané, že kuchyňa je vybavená, ale že si musíme doniesť vlastné periny, obliečky a uteráky. Keďže IKEA mala čas doručenia 3-5 dní, rozhodla som sa pre Mark &Spencer, odkiaľ som pred pár týždňami objednala manželovi pyžamo, župan a papuče a doručili mi to hneď nasledujúci deň za poplatok púhych 3.99 libier. A tak som v utorok ráno sadla k počítaču a objednala dva double paplóny, štyri vankúše, dve double plachty, obliečky a uteráky v celkovom počte devätnásť kusov a sume 292 libier. Zadala som novú adresu a tešila sa, že budeme spať v novom byte v nových perinách. V stredu som dostala od M&S správu, že moja objednávka bude doručená Royal Mail a tak som pre istotu povedala vrátnikovi, že očakávame zásielku. Keď sme sa večer vrátili z mesta, pohotovo nám povedal, že prišla a ukázal nám niekoľko igelitových balíčkov v rohu miestnosti. Bohužiaľ, ani jeden z nich nevyzeral ako paplóny – a naozaj ani nebol. Na moju naivnú otázku, či je to všetko, odpovedal – trochu urazene – že hej. Neostávalo nám nič iné len vyjsť hore do bytu a otvoriť balíčky. Boli tam dva vankúše, dve obliečky na ne a tri uteráky. Toť vsio. O ôsmej večer už bolo ťažko niečo riešiť a tak sme nahnevaní a mrzutí zaľahli v teplákoch, hrubých ponožkách a prikryli sa županmi. Aj keď som vyťala kúrenie na maximum ( manžel len poznamenal, že sa nedoplatíme za elektriku), celú noc sme drkotali zubami a ráno vstali nevyspatí. V telefóne ma opäť čakala smska, že mi M&S posiela zásielku a podobne popoludní, že mi ju Royal Mail doručil. Vytešovali sme sa, že konečne už nebudeme mrznúť. Na naše veľké sklamanie nás na vrátnici opäť čakalo niekoľko malých balíčkov, ale po paplónoch ani chýru ani slychu. Keďže bolo iba šesť hodín večer, tak som pretrpela automatické odkazovanie od Šavla k Pavlovi na help-linke a dovolala sa konečne k niekomu, kto mi po nadiktovaní čísla mojej objednávky oznámil, že „I do apologize“, ale že zásielka bola prepravovaná z rôznych skladov a paplóny aj zvyšné vankúše sa niekde zapotrošili a určite mi nebudú doručené dnes. Ale že mi vrátia tých 3.99 libry za to, že zásielka nebola doručená nasledujúci deň - ako som si objednala. Nato som sa nezdržala a dovolila si štipľavo poznamenať, že mi ani ospravedlnenie ani tie tri libry nepomôžu, aby som v noci zase nemrzla, čo sa zjavne u dotyčnej osoby nestretlo s pochopením. A tak sme strávili ďalšiu noc drkotajúc zubami...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V piatok ráno som znovu dostala správu o doručení zásielky a večer paplóny aj vankúše na vrátnici aj skutočne boli. Obliekli sme postele a konečne po troch dňoch spali ako civilizovaní ľudia. Ale v sobotu ma čakalo ďalšie prekvapenie - opäť mi prišla správa, že mi bude doručená zásielka od M&S. V panike som rýchlo skontrolovala všetko, čo som objednala a všetko bolo doručené. A tak som si naivne myslela, že možno sa mi chce firma ospravedlniť za spôsobené nepohodlie a posiela mi nejaký darček. Večer mi však skoro oči vyliezli z jamôk - na vrátnici nás opäť čakali dva paplóny a dva vankúše, presne také isté, ako nám už boli doručené deň predtým. Odložila som ich do v spálni do kúta a čakala, že sa niekto ozve a bude ich vymáhať naspäť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale nič také sa nestalo...prešiel celý týždeň a nikto z M&S sa neozval, že im niekde chýbajú nejaké paplóny a vankúše...jednoducho, zásielka v hodnote vyše 90 libier zjavne nikomu nechýbala. A aj keď som mala dobrý úmysel ich vrátiť, jednoducho som nevedela ako – spomínaná help-linka takúto možnosť nemala. A tak som sa rozhodla, že si ich jednoducho nechám...že ich budem mať pre návštevy alebo že ich na Vianoce venujem nejakému bezdomovcovi, ktorých je na londýnskych uliciach požehnane...a že sa nebudem vnucovať firme, ktorá je momentálne typickou ukážkou ako to v Anglicku funguje – resp.nefunguje...

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu