reklama

"Nenávidím túto krajinu!"

Naozaj som netušila, že ma anglické zdravotníctvo po pár týždňoch tak vytočí, že vypustím z úst tieto slová...a to som v Saudi bojovala s mutawami, Ramadánom, a bohvie ešte čím...ale ani raz som podobné slová nevyriekla...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Včera sme boli objednaní k manželovmu obvodnému lekárovi vyberať stehy, čo nám bolo oznámené pri manželovom prepustení z nemocnice...celú story o tom, čo sa dialo predtým a môj boj s týmto s vleklým nepružným systémom nejdem opisovať, spomeniem len perličku, že mi ho z nemocnice dali domov spolu s igelitkou liekov a bez akéhokoľvek varovania, čo kombinácia morfia a kodeínu môže s človekom urobiť. Po niekoľkých bezsenných nociach som pochopila, že ma čakajú ťažké časy a že si musím poradiť sama. V snahe zlegalizovať svoj pobyt v UK som zavolala k dotyčnému obvoďákovi a požiadala sestričku, že keďže je tam manžel objednaný a ja prídem s ním, či sa v rámci tejto návštevy môžem zaregistrovať v slávnej NHS – National Health Service - aj ja...Povedala, že samozrejme, že mám doniesť pas a „proof of address“ ( inak, bez adresy tu naozaj neexistujete, pokiaľ nemáte výpis z banky alebo potvrdenie o platbe telefónu či elektriny, jednoducho nie ste!) Našťastie som to mala a strčila do kabelky spolu s manželovou prepúšťacou správou – však, čo keby náhodou...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A náhodou naozaj bolo treba...Obvodný – v Anglicku familiárne nazývaný „GP“, manžela žoviálne privítal a spýtal sa, čo ho k nemu privádza...na moje prekvapenie z ďalšej debaty vysvitlo, že nemá ani len tušenia, čo sa s manželom za posledný mesiac dialo a žiadnu správu z nemocnice nedostal. Keď sa následne začítal do tej mojej, vyzeral mierne v šoku a potom povedal manželovi niečo v zmysle, že mu je ľúto, že má také vysoké štádium rakoviny, čo následne šokovalo manžela, keďže spomínaná správa bola pribalená k liekom a keďže lieky som mu dávkovala ja, on ju nečítal...GP mu potom potriasol rukou, poprial veľa šťastia a poslal nás do ďalšej miestnosti, aby sestrička vybrala manželovi stehy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sestrička filipínskeho pôvodu – takisto v civile ako doktor – ťukala do počítača a keď si umyla ruky a pinzetou vybrala manželovi stehy, dovolila som sa opýtať, že kde sa teda môžem zaregistrovať, keďže nás z recepcie poslali priamo k doktorovi. Začudovane sa na mňa pozrela s tým, že ona ma na registráciu v počítači vôbec nemá poznačenú. Keď som jej pripomenula, že som s ňou alebo s jej kolegyňou pred týždňom volala, tvárila sa, že sa mi to určite snívalo a že sorry, končí o dvanástej a že už je skoro pol a určite ma nestihne a že mám ísť na recepciu...

Na recepciu bola Angličanka – hlavou mi preletelo, že aj v Saudi aj v Kuvajte je väčšina úradníckych miest obsadená výhradne domácimi – a tá takisto o ničom netušila...vyzeralo to, že som naozaj hovorila s duchom...naveľa si pozrela môj pas a bankový výpis a podala mi niekoľkostranové tlačivo s tým, že ho mám vyplniť a potom mi dajú termín – podotýkam, oni, nieže ja si môžem povedať, kedy môžem prísť - a potom sa môžem zaregistrovať. Vôbec ju netrápilo, že ledva chodím a že za mojím chrbtom stepoval manžel od bolesti, keďže v čakárni nebola k dispozícii žiadna nádoba s vodou a poháre a on potreboval zobrať lieky – fľašu s vodou som síce mala, ale pohár na rozpustenie tabletiek nie. A tak som sa poďakovala, papiere vložila do kabelky a odišla smerom k východu s manželom v pätách. A vo výťahu zo mňa úplne spontánne vyhŕklo „Nenávidím túto krajinu !“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Manžel – našťastie - nerozumel, ale videl, že je zle a celou cestou domov radšej komunikoval so šoférom. Zato ja som po príchode ako prvé otvorila počítač a našla si možnosti ako získať Európsky zdravotný preukaz...vzápätí som online žiadosť vyplnila a odoslala. Mám totižto pocit, že jeho doručenie zo Slovenska si budem vedieť zariadiť podstatne jednoduchšie ako registráciu v anglickom NHS... 

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu