reklama

Na Slovensku po slovensky...a v Česku ako?

V utorok večer som sa vratila do Kuvajtu po pracovno-odychovom pobyte u našich českých susedov. V Prahe som nebola dávno...skoro štyridsať rokov – ak nerátam letisko, samozrejme. A nevychádzala som z údivu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Prvú zaujímavú skúsenosť som mala hneď v deň príletu. Nevyspatá a zničená z vyše dvanásťhodinovej cesty som sa ubytovala a vzápätí vytočila číslo hotelovej reštaurácie. Spustila som : „ Dobrý večer, chcela by som si objednať jedlo na izbu...“ Na druhej strane bolo chvíľu ticho a potom sa ozval mužský hlas : „Nerozumím...múžete po anglicky?“ Zalapala som po vzduchu. Automaticky som prepla do angličtiny a objednala si. Keď som zložila telefón, ostala som sedieť ako primrazená. V hlave mi vírili myšlienky typu : „Tak ja tu mám mať zajtra autogramiádu...Ako? Čo, keď mi tí ľudia nebudú rozumieť?!“ Katastrofické vízie prerušilo až klopanie na dvere...za nimi stál mladý Ind s mojou večerou. Ako som neskôr zistila, aj všetok ostatný personal v hotelovej indickej reštaurácii bol originál indický. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhý deň prišiel pre mňa do hotela krstný otec mojej knihy...ako slušne vychovaný slovenský džentlmen mi doniesol veľkú kyticu kvetov. Vyzrela som z izbových dverí a zbadala okoloidúcu chyžnú. Pohotovo som ju požiadala, či by mi mohla doniesť nejakú vázu. Pozerala na mňa ako Puk. Až keď vyšiel kamarát a po česky a rukami nohami vysvetlil, o čo nám ide, vázu doniesla...bola Ukrajinka, tak ako väčšina ostatných chyžných v hoteli...

Posledná skúsenosť bola naozaj nepríjemná. Vzhľadom na to, že už niekoľko rokov vlastním tzv.kladivkové pršteky, dostupujem na špičky nôh a pokiaľ mám dlhé nechty, je to pomerne bolestivé...jednoducho povedané, pedikúra je pre mňa nevyhnutnosťou. Nórska priateľka, ktorá mi robila v Prahe doprovod, súhlasila, že pôjde so mnou a dá si urobiť manikúru. A tak nás česká priateľka objednala do „Nail salónu“ hneď vedľa nášho hotela. Prišli sme tam na dohodnutú dvanástu hodinu...v salóne nebol žiadne klient, iba personál...presnejšie, jeden muž a dve dievčatá...všetci Vietnamci. Dievčatá boli ležérne pohodené na pedikúrnych kreslách a oblečené tak, že som chvíľu pochybovala, či sme naozaj vošli do toho správneho salónu – mali kratučké topy, ktoré vyzerali ako športové podprsenky a miniskukne, hraničiace s opaskami. Chlap, ktorý tu bol zjavne bossom, sa nás spýtal : „Ruky? Nohy?“ Kedže som múdra a inteligentná, tak som pochopila, že myslí, či chceme manikúru a pedikúru. Odpovedala som v jeho štýle, že: „ Ja nohy, madam ( ukážuc na nórsku priateľku) ruky...“ Pokynul nám, aby sme si obidve sadli za stolík na manikúru, čo som odmietla, že sa mi zle vstáva a že si chcem rovno sadnúť do pedikúrneho kresla. Po chvíli handrkovania nakoniec vydal po vietnamsky pokyn a slečny sa lenivo zdvihli...jedna začala napúšťať vodu a druhá sa išla venovať priateľke. Za celú tú polhodinu, čo sme tam boli, sa všetci traja systematicky bavili po vietnamsky, absolútne nás ignorujúc, ako keby sme boli vzduch a nie klienti. Dotyčná, čo sa venovala mojim nohám, vedela tak asi iba lakovať nechty a musela som jej ukázať, čo presne má urobiť, keďže nereagovala ani na slovenčinu ani na angličtinu. „Boss“ sedel vedľa a celú dobu sledoval na mobile nejakú karaoke show a striedavo to obidvom dievčatám ukazoval a tie si to pozerali a komentovali, neprestanúc pri tom pilníkovať či lakovať. Nórsku priateľku, ktorá strávila celý život v diplomatických službách po celom svete, len tak dvíhalo a ako neskôr priznala, takú neprofesionalitu ešte nezažila...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A keď nás o pár hodín neskôr viezol do prístavu na výlet loďou slovenský šofér, pracujúci pre miestnu cestovku, nedalo mi, aby som si nepoložila otázku : „ Kde sú zlaté české ručičky?!“ 

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu