reklama

Je Saudská Arábia naozaj horšia ako Slovensko?

Pred niekoľkými rokmi, kým som ešte žila v Saudskej Arábii, som písala o miestnej cenzúre...dnes mám pocit, že sa karta obrátila a cenzúruje sa na Slovensku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

V Saudi som písala o cenzúre webových stránok, kedy sa napríklad nedostanete na stránku Middlesex University práve preto, lebo súčasťou názvu univerzity je slovíčko „sex“...

Písala som o vystrihnutých pikantných nočných scénach z „Bondoviek“, kedy sa moja priateľka sťažovala, že ranné scény nasledujú hneď po večerných a chýbajú práve tie nočné a ona sa tak strácala v deji...

Reakcie čitateľov na moje blogy boli vtedy plné rozhorčenia...označovali Saudskú Arábiu za tyranskú krajinu, kde sa nedodržiava sloboda tlače, kde sú potláčané základné ľudské práva a ľudia sú vo všeobecnosti obmedzovaní...niektorí diskutujúci dokonca urážali aj mňa osobne, komentujúc, že som v Saudi len kvôli peniazom a že ako môžem v takej hroznej krajine žiť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravdou je ale fakt, že Saudská Arábia sa vôbec nehrá na demokratickú krajinu...je to absolutistická monarchia, kde neexistuje parlament, ale len tzv. Shoura council vo funkcii poradného orgánu vlády...cenzúra je tu chápaná ako ochrana jej obyvateľov pred zlým vplyvom prevažne západnej kultúry...

Slovensko ale demokratické je...alebo sa aspoň na demokratickú krajinu hrá. A v takomto prípade je absolútne neprípustné, aby si nejaký štátny zamestnanec vo vedení verejnoprávnej televízie dovolil cenzurovať film a vystrihnúť z neho scény, lebo sa mu zdajú „sexuálne nevhodné“...

Dotyčný film triumfoval na 25.ročníku Českého leva, kde získal cenu za najlepší film, najlepší scenár, najlepšiu réžiu, najlepší ženský aj mužský herecký výkon v hlavnej úlohe a aj cenu za najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe. Film získal dokonca aj ocenenie za najlepší scenár na newyorskom festivale Tribeca v roku 2017. Som pevne presvedčená, že Bohdan Sláma, jeho režisér a defacto tvorca, vedel presne, prečo tam tie scény chce mať...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takýmto neoprávneným zásahom do filmu dostal facku nielen on, ale všetci umelci, ktorí si doteraz naivne mysleli, že môžu v tejto krajine slobodne tvoriť...

Takisto dostali facku všetci tí skôr narodení, ktorí si takisto doteraz naivne mysleli, že mať sex v pokročilejšom veku je úplne normálne...

A tak sa obávam, že záverečná veta z môjho predchádzajúceho blogu je stále viac než aktuálna...áno...niečo je zhnité v tomto štáte dánskom...“

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 869x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu