reklama

O štátnych sviatkoch...

Dnes máme v Kuwajte štátny sviatok...Islamský Nový Rok...podľa Hijri kalendára je dnes 1.Muharram 1439. Manžel nepracuje, väčšina firiem má voľno...ale obchody sú otvorené...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Áno, určite vám už došlo, že v úvode narážam na nový zákon, podľa ktorého na Slovensku musia byť počas štátnych sviatkov zatvorené supermarkety a všetky obchody, v ktorých pracujú zamestnanci... aspoň tak mi to bolo vysvetlené počas môjho nedávneho pobytu na Slovensku, kedy som zažila dva štátne sviatky hneď počas jedného týždňa...

Aj keď sa snažím sledovať dianie na Slovensku, sú veci, ktoré mi jednoducho ujdú. Na zatvorené obchody ma upozornil piešťanský šofér, ktorý ma bol 29.augusta vyzdvihnúť na letisku vo Viedni...ponúkol sa, že ak si potrebujem niečo kúpiť, že sa môžeme zastaviť ešte na územi Rakúska, že v Piešťanoch už takúto možnosť mať nebudem. Keďže som mala zabezpečený hotel, tak som sa poďakovala za ochotu, ale dala som si to teda vysvetliť a chvíľu sme sa na túto tému rozprávali... dotyčný komentoval parkoviská pred rakúskymi supermarketmi, preplnené autami so slovenskými značkami, že všetky tieto peniaze mohli byť minuté na Slovensku... takisto ma upozornil na kolóny kamiónov, ktoré lemovali cestu, keďže mali zakázaný prejazd...nestačila som sa diviť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Divila som sa aj v Piešťanoch na druhý deň, keď som sa stretla so svojimi priateľmi z Prahy, ktorí tiež prišli v utorok do Piešťan, ale na rozdiel odo mňa bývali v airbnb apartmáne a cestovali z Prahy vlakom. Bolo mi farbisto opísané ako si nemohli nič večer kúpiť a že ledva našli otvorenú reštiku, aby sa najedli, keďže väčšina podnikov, fungujúcich hlavne vďaka obedovému menu, bola zavretá...a samozrejme, nemali nič so sebou ani na raňajky a tak najprv museli v stredu ráno do obchodu, aby si mohli kúpiť aspoň nejaké pečivo, ovocie a vodu...

Čestne sa priznám, že pri tom, ako som bola v Piešťanoch zaneprázdnená, mi úplne vyfučalo z hlavy, že sa táto situácia bude opakovať aj v piatok. Presúvali sme sa do Banskej Štiavnice a do reality ma vrátil až telefonát staršieho syna, ktorý cestoval aj s rodinou z Česka a s ktorým sme sa tam mali stretnúť. Rezervoval na víkend veľkú chatu pri jazere, kde plánoval v piatok večer spoločnú opekačku pre celú našu slovensko-anglicko-českú rodinu, ktorá sa tam postupne zliezala. Na opekačku, samozrejme, neťahal potraviny z Brna, ale mienil ich nakúpiť v miestnej BILLE...ale bohužiaľ, ani jemu sa nejako informácia o zavretých obchodoch do uší nedostala a tak stál na prázdnom parkovisku a riešil, čo ďalej. Nakoniec celý plánovaný nákup musel urobiť jeho kamarát z Brna, ktorý bol už síce na ceste, ale našťastie ešte tesne pred hranicami so Slovenskom... a tak sme si nakoniec večer všetci dvadsiati pochutnávali na českých špekáčkoch, mäse, syre, chlebe, zelenine a pive...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samozrejme, svet sa nezrútil...riešenie sa našlo a prežili sme to aj my aj naši pražskí známi a verím tomu, že aj stovky ďalších turistov, ktorí na niečo takéto neboli pripravení...aj keď by možno nabudúce nezaškodilo do oficiálnych informácií o štátnych sviatkoch na Slovensku aj uviesť, čo to vlastne obnáša...v mnohých krajinách sveta to totižto vôbec neznamená zatvorené obchody... 

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu