reklama

O zlých a dobrých Araboch...

Tento týždeň mi vyšla kniha... dôvod na radosť. Aj táto, ako väčšina tých predchádzajúcich, sa odohráva prevažne v Saudskej Arábii...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (76)

Pri tejto príležitosti som si trochu podrobnejšie prešla webstránky vydavateľstiev Martinus a PantaRhei - nech, reku, viem, čo píše konkurencia. Zadala som slovíčko „Arab“ a čakala. Úprimne povedané, bohatá ponuka ma mimoriadne prekvapila...z obrazovky počítača na mňa hľadelo veľké množstvo rôzne zahalených žien a každá z kníh mala v názve niečo arabské... Arabská dcéra, Arabská milenka, Arabská manželka (možno niekde bola aj Arabská „Babička“, ale tú som zatiaľ nenašla). Aj ďalšie tituly boli podobné...Arabský milenec či naopak - Araba nemiluj, Hon na Araba, a ďalšie a ďalšie...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedalo mi, a postupne som začala čítať anotácie k jednotlivým knihám...po pár prečítaných som pochopila, že všetci Arabi sú jednoducho zlí...zhruba pri desiatej mi už bolo jasné, že sú to úplné zvery...ďalej som sa nedostala. Ostalo mi nevoľno z toľkej koncentrácie príbehov o tom, ako sa nevinné a naivné Európanky zamilujú do Arabov, ktorí navonok síce vyzerajú civilizovane a milo, ale po príchode do svojej krajiny sa automaticky zmenia na tyranov, ktorí dotyčné manželky bijú, nepustia ich z krajiny až tieto nakoniec nemajú inú možnosť a vyzužijúc nezištnú pomoc iných mužov, sa po mnohých peripetiách zachránia...alebo ako sú proti svojej vôli vydabé za nejakého bohatého Araba a ďalší scenár sa už len opakuje...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri čítaní týchto informácií som si nevdojak spomenula na slová môjho iránskeho priateľa ( inak mimoriadne distingvovaného, múdreho a láskavého pána s britským pasom), ktorý mi pri jednej príležitosti povedal, že kniha „Bez dcéry neodídem“ narobila Iránu viac zla ako všetky ekonomické sankcie dokopy. Bavili sme sa vtedy spolu v Rijáde o tom, o čom sú moje knihy...priznala som, že vo svojich románcoh používam reálie Saudskej Arábie, ale že všetky postavy aj príbehy sú vymyslené a že sa tým vôbec netajím, naopak, to verejne deklarujem. Svojím spôsobom to bola pre mňa určitá poistka, keby sa niektorá z kníh predsa len dostala do rúk nejakému Sauďanovi ešte v čase, keď sme tam ešte boli. Priateľ si vtedy dal tú námahu a prešiel spomínanú knihu so mnou, vysvetľujúc, čo sa mohlo a čo nemohlo v Iráne naozaj odohrať. Podobne sme aj my neskôr s viacerými mojimi priateľkami zo Saudi skonštatovali, že niektoré fakty v knihe „Princezná“ sú tiež trochu pritiahnuté za vlasy – práve preto, že sme tam niekoľko rokov žili, pozerali sme sa na mnohé veci inými očami...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Však nech sú,“ poviete si možno, „hlavne, nech sa to dobre číta...“ Áno, máte pravdu, bolo by to úplne v poriadku, keby niektoré z tých kníh nemali podtitul „skutočné príbehy“. Táto informácia totižto tým pádom evokuje, že všetko, o čom sa v nich píše, je pravdivé – teda zákonite aj fakty o tom, že všetci Arabi sú zlí a násilní. Samozrejme, niežeby niektorí z nich neboli...určite sú...ale zlí a násilní ľudia sú všade no svete...akurát sme nejako viacej náchylní veriť tomu, čo sa deje na Blízkom Východe ako tomu, čo sa deje u nás...že napríklad krik od susedov sa v noci ozýva preto, lebo podnapitý sused tam mláti svoju ženu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak to teda vyzerá, že hrdinka mojej knihy sa zjavne vydala za jediného dobrého a slušného Araba a dokonca je s ním aj šťastná - aj keď ja sa vôbec netajím tým, že aj môj nový román je od začiatku do konca fikciou...

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu