reklama

Ako som sa potešila, že nemám rakovinu...

Moja matka prekonala rakovinu prsníka a tak logicky akékoľvek bolesti v tejto časti môjho tela ma jednoducho vyplašia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Okrem toho, nielen moja indická gynekologička v Saudi trvala na mamografe raz do roka, ale aj väčšina svetových odborníkov odporúča toto vyšetrenie ženám po päťdesiatke každý druhý rok a takým rizikovým skupinám ako ja, každý rok. A tak keďže som podobné vyšetrenie absolvovala naposledy vlani v júni v Rijáde, neostávalo mi nič iné ako vyskúšať kuwajtské zdravotníctvo...

Vyzbrojená zbrusu novou Iqamou a miestnym preukazom poistenca som nabehla vo štvrtok na tzv.„coffee morning“ Spolku britských dám v Kuwajte - aj keď nie som Angličanka, manžel je, a tak mi bolo ponúknuté členstvo. V príjemnom prostredí klubu, plného anglických kníh, som jednu z prítomných dám požiadala o radu. A tak som sa dozvedela, že moja kartička poistenca platí len pre štátne zariadenia, ktoré nie sú vždy na dobrej úrovni a plus, keď chcem ísť na mamografiu, musím navštíviť najprv nejakého obvoďáka, ten ma potom pošle ku gynekológovi a ten ma následne objedná na mamograf...a že celý proces môže trvať aj tri mesiace – napriek tomu, že je už po Ramadáne. Ona osobne mi však odporučila druhú možnosť, a síce vysoko profesionálnu súkromnú nemocnicu, kde stačí navštíviť iba gynekológa a následne absolvovať mamograf v cene 50 KD. Keď som večer o výsledkoch prieskumu referovala manželovi, len pokrčil plecami a povedal, že to zaplatí, nech to vybavím...a tak sme sa tam včera večer o šiestej vypravili...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Špitál bol naozaj pekný, čistý a moderný...filipínska recepčná pohotovo vyinkasovala od manžela 33 KD – 30 za konzultáciu u doktorky a 3 za založenie zdravotnej karty. Doktorka Leena bola asi storočná Indka, čo u mňa evokovalo, že má snáď aj toľkoročné skúsenosti...dala si podrobne opísať moje ťažkosti a potom povedala, že ma musí vyšetriť. Následne skonštatovala, že som podľa nej v poriadku a vypísala mi papier na mamografiu. Na moju otázku, že keď teda bude mamo v poriadku tiež ( v čo som dúfala), čo mám teda robiť, keď ma už dva týždne bolia prsia a nespím, odpovedala familiárne, aby som si zobrala Paracetamol. Neprekvapilo ma to. Z letáku, položeného na stolíku v čakárni, som sa dočítala, že študovala a praxovala v Anglicku...anglickí lekári vám vždy predpíšu Paracetamol ako prvú pomoc...úplne na všetko...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som vyšla z ordinácie, manžel sa zaujímal, čo som tam robila tak dlho. Promptná recepčná odpovedala za mňa a zkásla ho o ďalších 35 KD za doktorkou urobené Sono a Smear test, keďže to sa nerátalo do ceny konzultácie...

Následne sme sa presunuli na oddelenia Radiológie a ja som ukázala recepčnej ružový papierik na Mamo s požiadavkou, že by som to chcela absolvovaať hneď...bolo stále iba čosi pred ôsmou večer.Filipínka v slušivom tmavomodrom kostýmiku sa ku mne nahla a sprisahanecky zašeptala: „ No, viete, madam, ale teraz je tu iba doktor - muž.“ „Ale to mi vôbec nevadí!“ šokovala som ju spontánnym výkrikom. Prekvapene pozrela na manžela a keďže ten tiež prikývol, že s tým nemá žiadny problém, rezignovala a s mojím papierom v rukách zmizla v útrobách oddelenia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za nejakých desať minút sa otvorili dvere a prišla si pre mňa čiperná laborantka. Absolvovala so mnou celé vyšetrenie, doktora som ani nevidela, akurát on videl moje snímky. Laborantka bola mimoriadne zhovorčivá a celú dobu švitorila o tom, že jej otec je Španiel, matka Filipínka, že predtým robila pre ARAMCO nemocnicu v Saudskej Arábii, ale v Kuwajte sa jej páči viac, lebo je tu väčšia sloboda a človek tu ušetrí viac peňazí. Manžel si o tejto poslednej skutočnosti dovolil pochybovať, keďže počas môjho pobytu dnu ho spomínaná recepčná zkásla o ďalších 50KD...

Niečo pred desiatou sme už boli doma. Obálku s výsledkami som otvorila až v posteli a s potešením som zistila, že som zdravá ako ryba. A tak som si zobrala Paracetamol a spala až do rána... 

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu