reklama

Keď som smutná, idem do kníhkupectva...

Každý sme nejaký...niekto holduje čokoládovým zákuskom, keď má splín, iný si dá pohár vína a ďalší si ide zabehať...ja nemám rada sladké, alkohol je v Kuwajte zakázaný a behať nevládzem...a tak som šla do kníhkupectva...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

JARIR je sieť kníhkupectiev, známych na celom Blízkom Východe...zvykli sme si na ne už v Rijáde, kde ich bolo niekoľko...sú to v podstate veľké nákupné centrá, kde knihy tvoria iba časť ponuky...zvyšok sortimentu predstavujú mobilné telefóny, laptopy a iná technika, školské a kancelárske pomôcky a hračky. Časť s knihami je rozdelená na sekcie s anglickou a arabskou literatúrou a tie ešte na podsekcie podľa žánrov...nájdete tu cestopisy, romány, odbornú literatúru, kuchárske knihy, detské knihy a podobne...sú tu umiestnené aj malé stolíky a stoličky, kde si môžete sadnúť a vybrané knihy si prezrieť a rozhodnúť sa, ktorú z nich si kúpite... práve na túto chvíľu som sa vždy najviac tešila...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale – ako obyčajne – najprv som sa musela zase trochu potrápiť s úžasnými kuwajtskými službami...ono to tu asi bez toho nejde...keď som si hodila do googlu JARIR, ukázalo mi v Kuwajte hneď tri miesta...klikla som si na to najbližšie k nám... zobrazil sa mi obrázok predajne zvonka a telefónne číslo...manžel na neho promptne zavolal a informoval sa na otváracie hodiny počas Ramadánu...arabsko-anglicky sa nakoniec dozvedel, že sú od 10,30 do 17,30 a potom od 20,30 do jednej po polnoci...a tak sme si zavolali na 15,30 šoféra a povedali mu, kde chceme ísť...

Indický mladík za volantom prekvapene pokrútil hlavou a snažil sa nám lámanou angličtinou vysvetliť, že je obchod zatvorený...manžel oponoval, že sme tam práve telefonovali a že je otvorený do 17,30... mladík ďalej tvrdil, že je otvorený iba JARIR v Hawalii, ten najďalej od nás, a že on žiadny iný nepozná. Manžel ukázal mapu na mobile a povedal, že ho bude navigovať. A tak mladík prikývol - náš zákazník, náš pán - a zhruba za 15 minút sme dorazili do danej lokality. Po chvíli hľadania sme obchod našli. Bol – samozrejme – zavretý. Ale nie tak zavretý, že je Ramadán...nie...ten obchod ešte vôbec nebol otvorený. Manžel neveriacky hľadel cez sklo na prázdne regály a rozmýšľal, či naozaj pred pár minútami hovoril s duchom...ja som – ako obyčajne – penila. Nakoniec sme dali šoférovi za pravdu a a nechali ho, nech nás zavezie do toho jediného existujúceho obchodu – ako vysvitlo neskôr z debaty, ani ten tretí, čo bol na mape, vraj ešte nebol otvorený... jednoducho, zázraky modernej techniky sú naozaj niekedy zázrakmi...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som mala nakoniec zhruba hodinu na to, aby som nakúpila....manžel ma nechal s plným nákupným košíkom náhodne vybraných kníh za stolom a ja som si pomaly prezerala, aká literatúra sa v Kuwajte číta...bola tu klasika ako Jane Austin...tzv.fantazy literatúra...nejaké thrilery a detektívky...mňa zaujímali hlavne anglické preklady arabských autoriek...nepoznala som ich vôbec...hneď ma zaujala kniha od ocenenej kuwajtskej spisovateľky Saud Al Sanousi...na tú sa už teším... v košíku som mala aj anglickú verziu knihy „Dievčatá z Rijádu“...je to kniha mladej saudskej autorky, ktorá ma kedysi inšpirovala k napísaniu mojej prvej knihy Ženy z Rijádu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som tam sedela...v tichu...v predajni skoro nikto nebol okrem manžela a predavačov, vyzivujúcich za pultom...nežne som sa dotýkala farebných voňajúcich obálok a pomaly listovala...koľko rôznych osudov, koľko bolesti, sklamania, nenaplnených túžob...ktovie, prečo ľudia naozaj viacej píšu o smutných a tragických udalostiach a humorných príbehov je tak málo...rozhodla som sa, že to určite v budúcnosti napravím...

Domov som sa vrátila už pokojná...s plnou taškou kníh...a odhodlaná, že sa nedám zlomiť miestnou byrokraciou...že sa snáď tých víz predsa len dočkám bez újmy na zdraví...a môj vnuk krásnych knižočiek, ktoré som mu v kuwajtskom kníhkupectve nakúpila..

Soňa Bulbeck

Soňa Bulbeck

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1 868x

Spisovateľka, blogerka a učiteľka angličtiny, ktorá sa po pätnástich rokoch vrátila na Slovensko a píše nielen o tom, čo zažíva tu, ale stále aj o svojich zážitkoch z Blízkeho Východu a iných krajín... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu